長旅には、どちらを選ぶ?
Which is your choice
for long-haul flights?



日本でおなじみの「のりまき」を模した運動補助用具です。

"Norimaki" is an exercise tool fashioned after Japanese traditional cuisine, "Norimaki" or "sushi roll."


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ご購入は当社ネットショップ「ハッピーライフ」から。または当社営業にお問い合わせください。


忍術の指南書「忍者乃巻」を模した運動補助用具です。

"Ninja-no-Maki" is an exercise tool fashioned after an old instruction scroll of secret Ninja skills.

  


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何がすごい?  What is great?


■ 「かかと上げ下げ運動」など、いろいろな種類の運動が楽にできます

■ マッサージ用具としても使え、ストレッチも行えます

■ 足載せシート付きで、靴を脱いでも汚れを気にせずゆったりとくつろげます


■ Great for various tension-relief exercises, including "heel up & down" stretches

■ Good as a massage tool to stretch your body

■ Good as a relaxing footrest, as the covered sheet allows you to take off your shoes and get comfortable

どんな人向け?  For whom?


エコノミー症候群*が心配なあなた!

■ 靴を脱ぎたくなるあなた!


■ For anyone concerned with the dangers of Economy Class Syndrome* !

■ For those of you who just want to take off your shoes !

エコノミークラス症候群【深部静脈血栓症:DVT (Deep Vein Thrombosis)】は、同じ姿勢のまま体を動かさないことなどにより、静脈に血栓が生じる病気です。時に続発症をひきおこし、命を落とす例もあります。予防のため各種エクササイズが推奨されています。特に『かかと上げ下げ運動』は、第2の心臓といわれる【ふくらはぎ】に作用する有効な運動です。

Economy Class Syndrome, or DVT (Deep Vein Thrombosis) is a disease that typically results from lack of activity, especially sitting in one position for a long period of time. Blood clots can form in the thighs or legs, with sometimes serious consequences for pulmonary health. Various exercises are recommended to prevent DVT. “Heel up & down” are especially on the calf muscles, which are sometimes called the second heart.

  

「まきまき運動」をしよう!
Let's do "Maki-Maki Exercise"!



「Norimaki」や「忍者乃巻」を使って、足や全身をほぐすカンタン「まきまき運動」をしましょう
Let's do easy "Maki-Maki Exercise" with "Norimaki" or "Ninja-no-Maki" to relax your legs and body




画像クリックして運動動画(各15秒以内・音が出ます)を見られます  Click pictures to see videos showing how to exercise (within 15sec)

白ごはんに土ふまずをのせて、足のシーソー運動
Place the arches of your feet on the white rice roll, and roll your feet over the roll in a seesaw motion

白ごはんに足指の付け根をのせて膝を上げ下げ
Place the base of your toes on the white rice roll, and lift your knees up & down



白ごはんに足をのせて、かかとを床に押し付け
Place your feet on the white rice roll, and press your heel against the floor


膝を開いたり閉じたり
Open & close your knees

足全体を上げたり下げたり
Continuously lift and lower your legs

脇をしめたり ゆるめたり
Tighten & loosen your armpit

イスの背にもたれかかる
Lean on the back of the chair

 

いろいろな部位を軽くたたく
Tap various parts of your body lightly

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